Parkovací karta
- o její vystavení může zažádat pouze Rezident
- není v papírové podobě – je pouze virtuální v databázi
- potvrzení o jejím vystavení může být vystaveno na žádost
- potvrzení o úhradě hotově/kartou na pokladně MěÚ za vystavení/změnu/prodloužení je vystaveno bez žádosti vždy
- ve vozidle nemusí být vystaveno pro kontrolu nic – parkovací karta je zařazena v databázi, která slouží i k evidenci opravněně parkujících vozidel, dle které jsou Městskou policií Ivančice prováděny kontroly u zaparkovaných vozidel ve vymezené části města
- držitelům Parkovacího průkazu přepravující osobu těžce zdravotně postiženou kartu nevystavujeme, postačuje vystavení „Průkazu“ ve vozidle
Neobnovení parkovací karty (ztráta její platnosti) při kontrole ze strany městské policie má stejné právní účinky, jako by nebyl uhrazen poplatek za parkování. Rozhodným údajem je to, zda v okamžik kontroly pro dané vozidlo byla pro vozidlo parkovací karta platná.
Vystavení parkovací karty je zploplatněno:
Výše úhrady je odstupňována dle toho, kolik má „na sebe“ napsáno rezident vozidel (ve většině případů to bývá jedno vozidlo)
- 200,- Kč – nová karta (nebo znovuvystavení za propadenou) – platnost rok (365 dní), resp. např. od 01.09.2025 do 01.09.2026
- 4000,- Kč pro druhé vozidlo téhož rezidenta
- 8000,- Kč pro třetí a každé další vozidlo téhož rezidenta
- 200,- Kč – prodloužení platnosti karty – ne dříve než 14 dní před koncem platnosti stávající karty – prodloužená karta bude platností o další rok navazovat na předchozí
- 4000,- Kč pro druhé vozidlo téhož rezidenta
- 8000,- Kč pro třetí a každé další vozidlo téhož rezidenta
- 100,- Kč – změna karty (výměna SPZ, výměna vozidla) – změna údajů karty v průběhu její platnosti neprodlužuje její platnost
- částka vždy stejná
Rezident při žádosti o vystavení parkovací karty:
- uvede jméno, příjmení, datum narození, trvalé bydliště, popř. předloží osobní nebo jiný doklad potvrzující adresu jeho trvalého pobytu ve vymezené oblasti (lze využít i aplikaci eDoklady),
- předloží osvědčení o technickém průkazu vozidla (malý TP) vedený na svou osobu, popř. k tomu kopii smlouvy o poskytnutí spotřebitelského úvěru na nákup dotčeného vozidla, nebo jiný doklad prokazující oprávněnost užívání předmětného vozidla osobou žadatele (při žádosti online foto, sken tohoto dokladu).
- dále při žádosti
- přes online formulář uvede svoji platnou e-mailovou adresu, na kterou je mu zaslán platební předpis k úhradě (telefonní číslo volitelně),
- při žádosti při osobní návštěvě uvede e-mail a telefonní číslo dle svého uvážení (může zjednodušit budoucí komunikaci v případě končící platnosti karty apod.)
Upozornění: pro každý úkon měnící platnost rezidentní parkovací karty (nová/prodloužení/změna) je vždy přiřazen nový variabilní symbol (VS) – bez provedené platby na správný variabilní symbol nelze platbu spárovat a úkon nevejde v platnost! Např. pokud byl přiřazen VS pro vydání karty na období 13.08.2025 – 13.08.2026, nelze ani v dobré víře před koncem platnosti této karty provést úhradu na tento VS v domnění, že se tím karta prodlouží o další rok – neprodlouží, tato platba se automaticky přiřadí k tomuto VS jako přeplatek, ale na platnost karty to nemá vliv.
Žádost o vystavení parkovací karty
- Rezidentní parkovací karty vydává:
- Městský úřad Ivančice, Palackého náměstí 196/6, 664 91 Ivančice
- odbor vnitřních věcí
- Aleš Tichý, tel.: 546 419 435, e-mail: tichy@muiv.cz
- (hlavní budova radnice, 2. patro, č. dveří 304)
- Městský úřad Ivančice, Palackého náměstí 196/6, 664 91 Ivančice
- Žádost lze podat osobně na výše uvedeném místě (rychlejší), nebo lze celý proces provést online (odkaz).